D’Angelo zmarł. Urodzony w Richmond piosenkarz, autor tekstów i producent, jeden z najbardziej utalentowanych i szanowanych muzyków swojego pokolenia, zmarł po prywatnej walce z rakiem trzustki. Miał 51 lat.

„Świecąca gwiazda naszej rodziny przygasła dla nas w tym życiu” – powiedziała rodzina D’Angelo w oświadczeniu. „Po długiej i odważnej walce z rakiem, z ciężkim sercem ogłaszamy, że Michael D’Angelo Archer, znany swoim fanom na całym świecie jako D’Angelo, został wezwany do domu, opuszczając to życie dzisiaj, 14 października 2025 roku. Jesteśmy smutni, że może zostawić jedynie drogie wspomnienia z rodziną, ale jesteśmy wiecznie wdzięczni za dziedzictwo niezwykle poruszającej muzyki, którą pozostawił. Prosimy o uszanowanie naszej prywatności w tym trudnym czasie, ale zapraszamy wszystkich do wspólnego żalu nad jego odejściem, a także do świętowania daru piosenki, który zostawił dla świata.”

D’Angelo zyskał publiczną świadomość w połowie lat 90. jako jedna z czołowych postaci ruchu neo-soul. W czasach, gdy R&B zmierzało w kierunku bardziej eleganckiego i popowego brzmienia, on wniósł klasyczne, organiczne uczucie do gatunku, jednocześnie współpracując z hip-hopem. Po współpracy z Brianem McKnightem i grupą R&B Black Men United przy utworze „U Will Know” na ścieżkę dźwiękową do filmu Jason’s Lyric w 1994 roku, wydał swój debiutancki album Brown Sugar w 1995 roku. Album został szeroko uznany za przełomowe wydanie. Zawierał singiel „Lady”, który znalazł się w pierwszej dziesiątce Billboardu oraz inne hity, takie jak „Brown Sugar”, „Cruisin’” i „Me and Those Dreamin’ Eyes of Mine.”

Po kilku kolejnych hitach z filmowych ścieżek dźwiękowych oraz znaczących współpracach z takimi artystami jak Erykah Badu, Lauryn Hill i Angie Stone, powrócił w 2000 roku z drugim albumem Voodoo. To kolejny arcydzieło, które jest najlepiej znane dzięki utworowi „Untitled (How Does It Feel)”, epickiemu wolnemu R&B z kultowym teledyskiem. Zawierało również hity takie jak „Devil’s Pie” oraz współpracę z Method Manem i Redmanem przy utworze „Left & Right.”

Luźniejszy i bardziej groove’owy niż Brown Sugar, Voodoo uznano za jedno z największych osiągnięć Soulquarians, kolektywu podobnie myślących artystów hip-hopowych i R&B, do którego należał D’Angelo obok Questlove’a, Badu, Q-Tipa, Taliba Kweli, Jamesa Poysera i Mos Defa. Został uhonorowany tytułem Najlepszego Albumu R&B na Grammy 2001 roku, a „Untitled (How Does It Feel)” zdobyło nagrodę za Najlepsze Męskie Wykonanie Wokalne R&B.

D’Angelo opuścił publiczną scenę na wiele lat po erze Voodoo, ale powrócił pod koniec 2014 roku z niespodziewanym wydaniem Black Messiah, swojego trzeciego i ostatniego albumu. To kolejna oszałamiająca płyta, natychmiastowy klasyk zawierający luksusowe wolne utwory jak „Really Love” oraz odnoszący się do tumultów związanych z rosnącym ruchem Black Lives Matter poprzez utwory takie jak „1000 Deaths” i „The Charade.” Black Messiah przyniósł D’Angelo dwie kolejne nagrody Grammy: Najlepszy Album R&B oraz Najlepszą Piosenkę R&B za „Really Love.” Po wydaniu albumu został przyjęty jako zwycięski bohater, status który niewątpliwie będzie utrzymywał na zawsze.

Tutaj znajdziesz oryginalną treść; zdjęcia i grafiki wykorzystane w naszym artykule również pochodzą z tego źródła. Nie jesteśmy ich autorami; zostały użyte wyłącznie w celach informacyjnych z odpowiednim wskazaniem ich pierwotnego źródła.

Reference: wikipedia.org

One Reply to “D’Angelo, ukochany wokalista soulowy, odszedł na zawsze”

  1. To hear of D’Angelo’s passing is truly heartbreaking. His contributions to music transcended genres, blending soul, R&B, and even elements of funk in a way that resonated deeply with so many. His albums, particularly „Voodoo” and „Brown Sugar,” have not only left a significant mark on the music landscape but also shaped the sounds and styles of countless artists that followed.

Dodaj komentarz

Ta strona używa Akismet do redukcji spamu. Dowiedz się, w jaki sposób przetwarzane są dane Twoich komentarzy.