Lauryn Hill i D’Angelo byli jak podwójne gwiazdy, które w końcu lat 90. stworzyły nowy wszechświat R&B. Para wydała tylko jedną wspólną piosenkę, zmysłową i uwodzicielską „Nothing Even Matters” z debiutanckiego albumu solowego Hill, The Miseducation of Lauryn Hill, ale utwór ten oraz ich przyjaźń wywarły ogromne wrażenie na byłej raperce/singerce Fugees.
W emocjonalnym poście oddającym hołd D’Angelo po jego śmierci w wieku 51 lat we wtorek (14 października) z powodu raka trzustki, Hill złożyła hołd D’Angelo jako źródłu światła dla muzyki i innych czarnoskórych mężczyzn, ubolewając nad tym, że nie miała więcej cennych chwil z enigmatyczną gwiazdą „Brown Sugar”.
„Ludzie potrzebują refleksji. Żałuję, że nie miałam więcej czasu z tobą. Twoje niezaprzeczalne piękno i talent były nie z tego świata, a obecność nie z tego świata wymaga ochrony w świecie, który pragnie światła i namaszczenia Boga,” napisała Hill. „Ty, panie, poruszałeś nas, wzbudzałeś w nas emocje, inspirowałeś, a nawet onieśmielałeś innych do działania swoim geniuszem.”
Dodała: „Dziękuję za bycie źródłem światła dla pokolenia i później, które nie miało pamięci o dziedzictwie, które nas poprzedzało. Dziękuję za wytyczenie drogi i za stworzenie przestrzeni w czasach, gdy podobna przestrzeń naprawdę nie istniała.”
Choć D’Angelo wydał tylko trzy albumy w swoim życiu, jego ukochany debiut z 1995 roku, Brown Sugar, następnie Voodoo z 2000 roku oraz Black Messiah z 2014 roku, Hill napisała, że wrażliwa natura i niezrównana pasja piosenkarza poruszyły i zainspirowały kulturę. „Uosabiałeś jedność siły i wrażliwości w czarnoskórej męskości dla pokolenia, które widziało siebie tylko jako muszące być jednym lub drugim,” napisała Hill.
„Moim szczerze modlitwą jest to, abyś był w pokoju, daleko od egoizmu, strachu i/lub kontrolujących interesów,” dodała. „Daleko od posiadania, daleko od chciwości, daleko od manipulacji, daleko od eksploatacji, daleko od celowo zaprojektowanego chaosu i abyś ty Bracie był w pokoju, w błogości oraz w wiecznym świetle i spełnieniu z naszym Ojcem w niebie. Kocham cię i tęsknię za tobą. Niech Bóg obdarzy pokojem i schronieniem twoją rodzinę, prawdziwych przyjaciół oraz szczerych wielbicieli, Bracie, Królu.”
Post zawierał serię zdjęć D’Angelo w studiu oraz zdjęcie obojga muzyków, na którym D daje jeden ze swoich klasycznych zamyślonych spojrzeń, a Hill się uśmiecha, gdy oboje opierają głowy o siebie. W wywiadzie z Rolling Stone z 2008 roku D’Angelo wspominał czas spędzony ze Hill w studiu, nazywając ją „ciepłą i słodką” oraz ujawniając, że pierwotny plan zakładał pojawienie się na projektach nawzajem.
„Początkowo mieliśmy zamieniać się utworami na nasze projekty, ponieważ pracowałem nad Voodoo w tym samym czasie i mój klawiszowiec James Poyser również pracował z nią,” powiedział wtedy o producencie/autorze piosenek będącym członkiem Roots od 2009 roku oraz który produkował i pisał utwory dla wielu gwiazd neo soulu takich jak Erykah Badu, Jill Scott czy Common. „Poszedłem do jej domu w New Jersey, ona puściła mi wiele piosenek i dała mi roboczą wersję do odsłuchania. Kiedy Lauryn i ja weszliśmy razem do studia, nagrałem swoje wokale w ciągu godziny.”
Hill dołączyła do emocjonalnego chóru przyjaciół, fanów oraz innych muzyków oddających hołd D’Angelo we wtorek; na liście znalazły się Justin Timberlake, Beyoncé, Tyler the Creator, Missy Elliott, Doja Cat, DJ Premiere i wielu innych.

Fanatyczka prostych, skutecznych rozwiązań w muzyce i audio. Od lat eksploruje minimalne setupy: małe interfejsy, mobilne DAW-y i lekkie syntezatory, które pozwalają szybciej nagrywać i mniej „kombinować”. Na Mrowisko.com.pl dzieli się recenzjami płyt i sprzętu, wywiadami z artystami oraz praktycznymi tipami dla twórców i słuchaczy. Uwielbia porządkować workflow, odkrywać sprytne wtyczki i aplikacje do produkcji oraz pomagać innym ogarniać miks i publikację bez zbędnych barier. Po godzinach – łowczyni winyli, miłośniczka koncertów klubowych i kolekcjonerka małych syntezatorów.
Reference: wikipedia.org